Before we say goodbye
Voordat we vaarwel zeggen
Toshikazu Kawaguchi (1971) is regisseur en schreef verschillende toneelstukken, waaronder Before the coffee gets cold ( Voordat de koffie koud wordt) , waarvoor hij de grote prijs van het Suginami Drama Festival in ontvangst mocht nemen. Zijn gelijknamige debuutroman is gebaseerd op dit toneelstuk en werd een grote bestseller in Japan. Inmiddels is het boek verschenen in meer dan dertig landen en zijn er wereldwijd meer dan tweeënhalf miljoen exemplaren verkocht; het werd in 2018 verfilmd. Zijn tweede boek Tales from the cafe ( Voordat de waarheid uitkomt) verscheen bij Meulenhoff in de zomer van 2023.
Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN | 9789402323283 |
Auteur | Toshikazu Kawaguchi |
Uitgever | Meulenhoff Boekerij B.V. |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | E-Book |
Pagina's | 184 |
In het laatste deel van zijn populaire serie daagt Kawaguchi, auteur van Before the coffee gets cold , de lezer opnieuw uit om na te denken over de eeuwenoude vraag: wat zou jij doen als je door de tijd kon reizen? De vaste gasten van het magische cafeetje Funiculì Funiculà in Tokio zijn goed op de hoogte van de mogelijkheid om door de tijd te reizen als je er een kopje koffie komt drinken. Velen hebben inmiddels de kans gehad om oude liefdes nieuw leven in te blazen of oude familievetes op te lossen. In de traditie van Kawaguchi’s eerdere hartverwarmende romans maken de lezers in Before we say goodbye kennis met nieuwe gasten die terug willen keren naar een cruciaal moment in hun verleden. Er is de man die is vergeten iets belangrijks te zeggen tegen zijn echtgenote, de vrouw die geen afscheid heeft kunnen nemen van haar geliefde hond, de vrouw die geen antwoord gaf op een huwelijksaanzoek en de dochter die vervreemd is geraakt van haar vader. In de pers ‘Optimistische, vertederende verhalen.’ The New York Times ‘Mooi geschreven. Stuk voor stuk verhalen vol emotie.’ Nederlands Dagblad ‘Kawaguchi’s tedere kijk op de schoonheid van voorbijgaande dingen zorgt voor een aangrijpende, meeslepende duik in het verlangen om vast te houden aan het verleden.’ Publishers Weekly