De vrouw die uit Auschwitz ontsnapte
Ze beloofden elkaar dat ze samen zouden ontsnappen, of samen zouden sterven
Ellie Midwood is een internationale bestsellerauteur van historische romans. Haar interesse voor de Tweede Wereldoorlog werd gewekt door haar Joodse afkomst en door de verhalen van haar grootvader. Sindsdien is het haar missie om de waargebeurde oorlogsverhalen van sterke vrouwen aan het licht te brengen. Midwood is een USA Today-bestsellerauteur en haar werk wordt over de hele wereld vertaald.
Lees verder
Specificaties
ISBN/EAN | 9789022596289 |
Auteur | Ellie Midwood |
Uitgever | Meulenhoff Boekerij B.V. |
Taal | Nederlands |
Uitvoering | Paperback / gebrocheerd |
Pagina's | 336 |
Lengte | 216.0 mm |
Breedte | 140.0 mm |
Een hartverscheurende roman voor de lezers van De jongen in de gestreepte pyjama en De tatoeëerder van Auschwitz Gebaseerd op een waargebeurd verhaal Vrijwel niemand komt levend uit de hel die Auschwitz heet. Mala, gevangene 19880, begrijpt dat op het moment dat ze de trein uit stapt. Als tolk voor de ss heeft ze een iets hogere status dan de andere gevangen, een positie die ze gebruikt om zo veel mogelijk levens te redden. Edward, gevangene 531, is een kampveteraan en een politiek gevangene. Hij zit in het ondergrondse verzet. En hij heeft een ontsnappingsplan. Hij laat Mala in het onmogelijke geloven, en dus doen ze elkaar een belofte. Ze zullen samen ontsnappen – of samen sterven. Nederlandse lezers over Ellie Midwood Een verhaal dat je laat stilstaan bij vrijheid en bij al die moedige mensen die ervoor hebben gezorgd dat wij in vrijheid leven.’ **** Hebban.nl ‘Een prachtig eerbetoon. Het boek verdient een staande ovatie!’ **** Edith ‘Een indrukwekkend, waargebeurd verhaal. Ik kon het moeilijk wegleggen.’ **** Simone ‘Een mooi, duidelijk te volgen, historisch correct verhaal. Ik ga meer boeken van Ellie Midwood lezen!’ **** Jana ‘Je voelt als lezer de emoties en voortdurende spanning van de personages en kunt niet anders dan met hen meeleven.’ **** Jenny ‘Heel realistisch geschreven, waardoor het leest als een film. Je zit er vanaf het eerste hoofdstuk middenin.’ **** Rilana